jesus is my homeboy

åh vet ni vad jag hörde häromdagen. för er som är jättereligösa är det tillåtet att sucka och skaka på huvudet åt hur dum jag är nu. nu.

okej så här lyder talesättet. "den som är utan synd kastar första stenen"
av någon anledning så tog någon upp det på förfesten i fredags och anna berättade om hur vackert hon tyckte det var. vi andra fattade ju inte så mycket men log väl för att vara snäll ni vet.
så igår när vi var och fikade kom detta på tal igen och jag frågade sophie, som hänger på kyrkan jämt och ständigt, vad det kom från. så berättade hon .. lyssna nu .. och låt tårarna flöda.. det ääär tillåtet. ungefär så här var det: random tjej har sex före äktenskapet och byborna ska stena henne till döds för denna förbjudna akt, men då kommer jesus och säger "den som är utan synd, kastar första stenen" alltså ååååååh :') börjar nästan gråta igen.. såå vackert. kurrkurr :')


Kommentarer
Postat av: Nattis

Fattar fortfarande inget, men det kanske är straffet när man inte är troende?

2008-09-02 @ 01:39:08
URL: http://nathaliehellberg.blogg.se/
Postat av: sophié

haha jag mena den nyyyya säsongen, de lär ju komma en till :D

2008-09-02 @ 11:01:32
URL: http://metrobloggen.se/sophieh
Postat av: maria

haha vi hade den som ett litet drama på konfirmationen so i knew it! men det är fint.. :)

2008-09-02 @ 13:29:54
Postat av: Raisa

funderade också på en svensk fotbollströja.. men det är just det där med klädstorlekar som är problemet!

2008-09-03 @ 00:12:20
URL: http://raisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0