dag 2

Dag 1 - Presentera mig själv Dag 2 - Min första kärlek Dag 3 - Det här åt jag idag Dag 4 - I min handväska Dag 5 - Vad är kärlek Dag 6 - Min dag Dag 7 - Min bästa vän Dag 8 - Ett minne Dag 9 - Min tro Dag 10 - Det här hade jag på mig idag Dag 11 - Mina föräldrar Dag 12 - Den här veckan Dag 13 - Mina syskon Dag 14 - Mitt favoritämne i skolan Dag 15 - Mina drömmar Dag 16 - Min första kyss Dag 17 - Min favoritfödelsedag Dag 18 - Mitt favorit minne Dag 19 - Detta ångrar jag Dag 20 - Den här månaden Dag 21 - Ett annat minne Dag 22 - Det här upprör mig Dag 23 - Det här får mig att må bättre Dag 24 - Det här får mig att gråta Dag 25 - En första Dag 26 - Mina rädslor Dag 27 - Min favoritplats Dag 28 - Det här saknar jag Dag 29 - Mina ambitioner Dag 30 - Ett annat minne

när vi var mindre var vi på ett läger på somrarna, det var kristet och jag förstår inte riktigt hur vi alla hamnade där men det hör inte till saken .. året jag var tretton så dök joel eriksson upp med en ny kille.. han var solbränd, hade snygg kropp, var snaggad & hade snygga jeans, ja ni hör ju själva.. (oj började det redan där?) på något sätt lyckades han och jag alltid hamna i samma grupper när vi skulle göra saker och jag minns en dag att jag och emely skrev en lapp och lade på hans kudde där det stod "du är så j*vla snygg"! how sweet. vid det här laget hade jag en "kille" som bodde i skåne (haha?) och jag minns att alla påpekade att det inte gildes som otrohet om man inte var inom samma riktnummer.. så det var ganska uppenbart att det var något på G och vi flirtade odiskret hela veckan.. killen är då björn. efter lägret har jag ingen aning om hur lång tid det tog men det gick säkert några dagar och jag (emely?) hade just gjort slut med min dåvarande kille över lunarstorm. enough said. samma kväll skulle vi på fest hos micke eiengård och sanna och emely gjorde ett linne till mig där det stod "nybliven singel" följt av mitt telefonnummer. och där var björn! haha gud vad det kommer fram minnen när jag skriver det här.. jag minns att vi pratade om vad jag hette på hans telefon och vid det här laget var ju detta ytterst viktigt.. han bytte då mitt namn till "sötnos" & den kvällen pussades vi för första gången. jag dog över detta men antar att vi som vanligt hade vår hemgångstid vid 00 så vi drog väl hem ganska snart därefter.. fick reda på att han hade strulat med en annan tjej efter mig den kvällen och var skitsur, men det tog emely snabbt tag i & började smsa honom om hur störd han var. haha alltså detta är ju så jävla kul, fatta om någon kompis hade gjort det i dagsläget? det var iaf skitbra för han trodde att jag hatade honom och hörde därför inte av sig.. allt var frid och fröjd (förutom att han bevisligen var en äcklig player?) & när vi smsade helgen efter och jag frågade vad han skulle göra dagen efter minns jag att han svarade "gå på bio med dig" det har etsat sig fast i min hjärna.. haha. vi såg snygg sexig & singel & vi möttes utanför saffets och jag hade min den där svarta, knälånga, koftan från veromoda som alla hade. efteråt gick vi runt och letade efter något att göra på stan, men det var söndag och sent så vi väntade på min buss/fikade på det där ruttna cafét på stationen. detta var den 1 september & vi kysstes nyktra för första gången, vänta stopp.. vi sågs någon gång innan det i wik också minns jag. en av alla gånger man satt på dom där jävla bänkarna i totalmörker och drack häxa. tror det var den gången vi cyklade hem från wik på typ 20 minuter. galningar. aja åter till historien. så 1 september har därefter varit vårt datum. när jag kom hem från vår lilla date väntade alla på mig vid bussen och jag körde för första gången crossmoppe själv och sladdade samt ramlade i gruset på skolan.

efter det var allt pirrigt & vi började hänga allt oftare. i början frågade alla hela tiden "om vi var tillsammans nu" men jag var alltid osäker, framförallt eftersom jag visste vilket jävla playerrykte han hade, men jag minns tydligt när jag fått höra (på långt håll haha!) att björn hade sagt att vi var tillsammans till någon. så vaaaaare! i början fick jag inte sova hos honom utan mamma&pappa kom och hämtade mig mitt i nätterna för att dom var så rädda att vi skulle ha sex haha. sen fick han börja sova hos mig & jag minns alla dagar jag följde honom till bussen och vi gick extra tidigt för att kunna pussas länge innan han åkte. alltså faaan vad denna kärlekshistoria är fin när jag tänker efter. från den 1 september var jag enbart lycklig med honom tills den dagen det tog slut drygt tre år senare. med betoning på enbart. det var min bästa vän, första & största kärlek och jag är så sjukt glad att jag fått uppleva det! MEMORIES.


Kommentarer
Postat av: Hellberg

Gud vad fint, kom lite tårar!

2010-12-04 @ 10:56:23
Postat av: rebecca

så fint, den första kärleken glömmer man aldrig!

2010-12-04 @ 13:35:34
Postat av: sanne

finiiis

2010-12-04 @ 20:35:44
Postat av: emely

Så himla fiint! älskar dessa minnen :)

2010-12-07 @ 19:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0