dag 6

Dag 1 - Presentera mig själv Dag 2 - Min första kärlek Dag 3 - Det här åt jag idag Dag 4 - I mn handväska Dag 5 - Vad är kärlek Dag 6 - Min dag Dag 7 - Min bästa vän Dag 8 - Ett minne Dag 9 - Min tro Dag 10 - Det här hade jag på mig idag Dag 11 - Mina föräldrar Dag 12 - Den här veckan Dag 13 - Mina syskon Dag 14 - Mitt favoritämne i skolan Dag 15 - Mina drömmar Dag 16 - Min första kyss Dag 17 - Min favoritfödelsedag Dag 18 - Mitt favoritminne Dag 19 - Detta ångrar jag Dag 20 - Den här månaden Dag 21 - Ett annat minne Dag 22 - Det här upprör mig Dag 23 - Det här får mig att må bättre Dag 24 - Det här får mig att gråta Dag 25 - En första Dag 26 - Mina rädslor Dag 27 - Min favoritplats Dag 28 - Det här saknar jag Dag 29 - Mina ambitioner Dag 30 - Ett annat minne

detta gör jag väl cirka varje gång jag bloggar? dont i?

började morgonen med att försova mig.. stressade mig något men eftersom att jag brukar gå upp överdrivet lång tid innan i vanliga fall så var jag inte så orolig.. sminkade mig, klädde på mig & åt frukost framför the voice som vanligt. under tiden jag sminkade mig insåg jag att det ringt. klockan var alltså typ 7.40 och jag undrade lite lätt vem som hade ringt då.. såg att det var från kommunen och när jag kollade upp det var numret från hjalmar brantingsgatan? fattade noll. började tänka ifall jag hade sökt något jobb inom kommunen förrut och det nu hade blivit akut typ haha. ja som sagt många tankar hann snurra i mitt huvud.. strax efter 8.40 gick jag till bussen.. den kom relativt snabbt vilket jag alltid uppskattar. det var bla ett barn & en mamma där som pratade franska med varandra. det var fint. tjuvlyssnade lite. på bussen började jag skriva mail till camilla (är lite av en traddis att svara på bussen när man verkligen har tid) och sen hoppade helena i min klass på i vanlig ordning. började dagen med seminarium om jämställdhet.. gick ganska bra för oss! efteråt åt vi lunch på plan 2! ovanligt. jag åt wok med kokosmjölk, det var ytterst gott! hade fått reda på på morgonen att vi skulle kunna hämta ut våra tentor 13.15 så vi satt där som fån tills vår klass till slut bildade en tre meter lång kö till lärarkansliet haha. det gick bra, klarade den med ½ poäng från VG! känns så himla bra! lite konstigt kanske att jag inte är irriterad när det var så nära VG men bryr mig faktiskt inte! efteråt var jag på föreläsning om miljödidaktik.. hade hunnit läsa lite om det igår så det var väldigt skönt att få det förklarat med andra ord.. sen tog jag och helena bussen igen, vi missade precis en & jag skulle bara ner på stan så det skulle gått snabbare att gå.. hatar när man inser det hängde en sväng med elon också. gick sen till friskis och sprang lite, men fick lite ont i framsidan av benet.. träffade många människor jag känner! sen knatade jag till bussen & åkte hem. på samma biljett, löve it! väl hemma duschade jag, slog in paketet till julmyset & lagade linssoppa! samt åt den. otippat va! sen gick jag hem till bella och fryste! har haft en supermysig kväll! ätit hur mycket godis och kakor som helst. ytterst smaskigt! vi bytte julklappar & jag fick ett jätteroligt partyspel som vi även spelade i typ tre timmar hähä. skitlyckad kväll! nu har jag just fått skjuts hem av maria och tvättat bort sminket & borstat tänderna.. så nu ska jag bara läsa lite bloggar innan paradise & sen SOVA!

Kommentarer
Postat av: rebecca

mys att träffa dig!

2010-12-14 @ 23:54:19
Postat av: emely

hahah jaa!! det blir så sjuukt mkt minnen, man vet inte vart man ska börja. Så jävla mkt saker man varit med om! :) men kuuul är det!

2010-12-15 @ 09:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0