måndag,

helgen var kanon! vi fikade på stan, flängde&hängde, förfestade med lite klassisar till anna & var ute.
dagen efter åt vi bakisrostmackor, bakispizza, bakisgodis, bakiskakor, bakislasagne, bakischips & bakisdip. inte okej någonstans och jag mådde så jävla dåligt. hade så jävla ont i magen alltså. höll i sig i 2 dygn. haha. så igår när jag kom hem däckade jag av smärta och hade dragit på mig någonsorts feber. fattade noll hah.

idag har jag bara varit i skolan & handlat & varit på ett roligt skivstångspass. sen åt jag världens godaste linssoppa

okej, här kommer en idé som jag tycker vi ska följa! varje vecka ska man (förslagsvis i sin blogg, sanne du får skicka mail på facebook haha!) skriva ett middags-förslag + recept om så är nödvändigt. för oss som har problem att komma på saker att laga & som är goda och så vidare är det perfekt för att vi får inspiration & blir själva tvingade att ge inspiration. för er som gladeligen dagligen lagar olika maträtter blir det en lätt match så gör det för oss andra vettja! jag börjar och ger receptet på linssoppan som jag gjorde igår som jag tycker är ASGOD. den gick skitfort att göra, det var inte jobbigt & kostar verkligen ingenting.

2 msk olja
1 gul lök
1 stor morot
1,5 dl röda linser
1 msk curry
1 grönsaksbuljongtärning
1,2 dl vatten
(förstod inte detta så jag vågade inte chansa att det stod 1,2 l så jag tog typ 9 dl plus lite grädde jag hade hemma.. hmm that didn't make sense.. what evah)
salt
peppar


Skala och strimla morötterna fint. (jag hyvlade med en osthyvel haha.. vet nån från gg vart rivjärnet tog vägen btw?) Skala, finhacka och fräs lök och strimlade morötter tillsammans med curry i oljan. Skölj linserna och tillsätt dem. Häll på vatten, buljong och låt koka i ca 10 minuter eller tills linserna är mjuka. Smaka av med salt och peppar. Servera med bröd! mmmmmhmm..


varsågoda! next up is .. (ja för att göra det ännu roligare kan vi väl typ skicka ansvaret vidare!? vad tycker ni?)
sanna, din tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0