onsdag

idag är det onsdag och jag är hemma från barcelona! vi har haft det superbra!

jag och sanna kom fram smidigt och enkelt trots att folk höll på att tuppa av när vi frågade efter vägen och menade att vi skulle gå.. förstod inte riktigt latheten vad gäller att gå för överallt motionerade folk som galna i övrigt

lägenheten var mysig med två sovrum, en toalett utan handfat och en knarrig säng. första dagen var det sol och jag & sanna hann inte mer än till lägenheten innan vi slängde oss ner på stranden. mycket skönt! kvällen spenderade vi i en galleria med zara & primark tills vi blev utslängda .. dagen efter blev det en vända till la rambla & lite affärer innan vi tyckte att solen sken såpass mycket att det var dags att slänga sig hem för stranden. det var dock lite för kallt & lite för blåsigt men det var iaf billigare än att ha oss i affärer. på kvällen åkte vi iväg till forever 21 & shoppade (återkommande aktivitet för veckan kan jag delge) i spöregnet & kvällen spenderade vi med pizza och kortspel i lägenheten i väntan på linda som kom någon gång där mitt i natten.
nu känner jag att jag börjar blanda ihop dagarna, men dagen efter tror jag vi spenderade längst en shoppinggata nära la rambla & på kvällen var vi ut! innan dess var vi på rebeccas favvoställe rosa negra och drack supergoda hallonmojitos och åt middag. kvällen var superkul & vi fick leka vip och dricka gratis champagne. på vägen hem hände dock en mycket tråkig och jobbig sak.. när vi gick ur taxin för att gå 20 meter till lägenheten så blev jag rånad. eller mja.. väskryckt kallas det nog eftersom vi inte blev skadade fysiskt. kunde ha gått värre men inte direkt superkul att bli av med min kamera plus minneskort med bland annat alla bilder från thailand, mina raybans, nycklar till lägenheten(!!), 20 euro, mitt läppstift, lindas plånbok (tom dock!) & själva väskan. det blev världens liv med typ 6 polisbilar men det fanns inte så mycket att göra!
dagen efter så tog vi oss återigen bort till primark och shoppade. på kvällen var vi och åt god paella vid hamnen och myste. på fredagen spöregnade det hela dagen så vi åkte till forever 21 igen och shoppade haha. told you att det var det enda vi gjorde typ. jag köpte 4 partyklänningar men kassörskan gjorde fel och jag behövde bara betala för 1 hihi. gjorde mig mycket glad! på kvällen trotsade vi vädret och partajade igen.
på lördagen var det sol! eller vi tyckte vi såg sol från balkongen så vi slängde oss ner på stranden. till en början låg jag med tröja & kofta som en filt (haha gå hem!!) och folk gick förbi med dunjacka men vi gav inte upp och på eftermiddagen sprack det upp och blev superfint. på kvällen var vi vid centrum och åt tapas och drack cava
sista dagen fick vi också sol, så vi låg på stranden och njöt och avslutade resan med kvällspromme i solen och middag i hamnen.

nu var jag väl duktig som uppdaterade så bra! har ju dock inga bilder pga kameran men så fort jag får tag i några ska ni få se! PUSS

Kommentarer
Postat av: sanne

tråkigt med väskan nattiz, men tur du inte blev skadad iaf <3

2011-06-15 @ 13:19:59
Postat av: jill

GUD.. idoter det finns. Men TUR att du är hel o inte blev skadad. Jag saknar dig! FÖÖR mycket. Har saknat dig såååååååååååååååå.... Jag vill leka snart. När? Pusss min fina!

2011-06-15 @ 22:03:32
URL: http://jillan.blogg.se/
Postat av: rebecca

tråkigt med väskan och kameran, har ju själv blivit av med min kamera där och det är icke skoj. men roligt att ni trivdes i övrigt (som om det inte vore omöjligt att inte gilla den staden!) och att ni gillade hallonmojitosen haha! kände att det låg mycket prestige där hehe



puss!

2011-06-16 @ 16:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0